تفاوت بین موتور سیکلت و اسکوتر چیست؟

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

تفاوت بین موتور سیکلت و اسکوتر چیست؟

اگر قصد خرید یک موتور سیکلت را دارید، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

تفاوت بین موتور سیکلت و اسکوتر چیست؟

وقتی صحبت از تفاوت بین موتورسیکلت و اسکوتر می شود، موتورسیکلت ها معمولاً رانندگی سخت تر و موتورسیکلت های بزرگتر سریع تر هستند. در حالی که موتورهای اسکوتر ارزان تر هستند، قدرت مانور بیشتری دارند و سوخت کمتری مصرف می کنند. قبل از ورود به جزئیات موتورسیکلت خود، ابتدا دستورالعمل های رانندگی و ایمنی مناسب برای هر وسیله نقلیه را بررسی کنید.

سهولت یادگیری

موتورسیکلت‌ها کمی پیچیده‌تر و یادگیری آن‌ها دشوار است، زیرا عمدتاً با دست رانده می‌شوند. اما اسکوترها ساده تر هستند زیرا معمولاً از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند.

اندازه موتور

اندازه موتورهای موتورسیکلت از 150 سانتی متر تا بیش از 2000 سانتی متر متغیر است، در حالی که بیشتر موتورهای اسکوتر از 50 تا 250 سانتی متر محدود هستند.

سرعت بالا

برخی از مدل های محبوب موتورسیکلت می توانند از سرعت 110 مایل در ساعت تجاوز کنند (اگرچه موتورسیکلت ها همیشه باید از سرعت مجاز تجاوز کنند). اما یک اسکوتر 50 سی سی می تواند با سرعت حدود 40 مایل در ساعت رانندگی کند، در حالی که یک اسکوتر 250 سی سی می تواند تا 75 مایل در ساعت سرعت بگیرد.

قدرت چرخ

چرخ‌ها و لاستیک‌های بزرگ‌تر به موتورسیکلت‌ها اجازه می‌دهند سریع‌تر رانندگی کنند. از آنجایی که لاستیک های اسکوتر کوچکتر هستند، برای سطوح ناهموار و زمین مناسب نیستند.

رانندگی در بزرگراه ها

استفاده از موتورسیکلت در بیشتر بزرگراه های کشور مجاز است. اما اسکوتر در هر کشوری قانونی نیست.

مصرف سوخت

بسیاری از موتورسیکلت ها به طور متوسط ​​حدود 44 مایل در هر گالن سوخت مصرف می کنند. مدل های جدیدتر 85 مایل در هر گالن سوخت مصرف می کنند. موتورهای اسکوتر معمولا سوخت کمتری مصرف می کنند و برخی از مدل ها به طور متوسط ​​132 مایل در هر گالن سوخت مصرف می کنند.

مسافرت رفتن

موتورسیکلت ها دارای مخزن سوخت بزرگتری نسبت به موتورهای اسکوتر هستند که به معنای سوخت گیری کمتر است. اما اسکوترها به دلیل سایز کوچکتر و قدرت مانور بیشتر برای سفرهای طولانی بسیار مناسب هستند.

حدود قیمت

قیمت موتورسیکلت های جدید بین 2650 تا 300000 دلار است. در حالی که قیمت موتورهای اسکوتر از چند صد دلار تا چند هزار دلار است. همچنین می توانید 10000 دلار یا بیشتر برای اسکوترهای لوکس خرج کنید.

تقسیم فضا

اکثر موتورسیکلت ها دارای یک محفظه ذخیره سازی کوچک هستند، در حالی که اسکوترها اغلب دارای یک محفظه ذخیره سازی بزرگتر هستند.

قدرت مانور و چرخش

چرخ های بزرگ موتورسیکلت ها قدرت مانور آنها را در سرعت های کمتر کاهش می دهد. اما اسکوترها به دلیل استفاده از چرخ های کوچکتر قدرت مانور بیشتری دارند.

رانندگی با ایمنی بیشتر

هم موتورسیکلت ها و هم اسکوترها به آموزش مناسب، دانش تجهیزات حفاظتی و دانش و قوانین جاده نیاز دارند. با توجه به آمار بالای تصادفات موتورسیکلت در کشور، ایمنی باید همیشه در اولویت اول باشد.

مدل های متفاوت، انواع مختلف، انواع متفاوت، مدل های مختلف
انواع اصلی موتورسیکلت ها عبارتند از: استاندارد، کروزر، تورر، دوچرخه اسپرت، اسپرت تورر و اسپرت دوگانه.

اسکوترها معمولا با سایز موتور 50 تا 250 سانتی متر طبقه بندی می شوند.

محبوبیت

در حالی که موتورسیکلت ها همچنان محبوب تر هستند، اسکوترها روز به روز محبوب تر می شوند.


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : جمعه 2 ارديبهشت 1401 ساعت : 18:3
بازدید : 361